logo

Wycieczka do Oświęcimia

4 października 2023 r. uczniowie klasy VIII naszej szkoły wspólnie z rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej w Ciężkowicach i Jastrzębiej udali się na wycieczkę do Wadowic i Oświęcimia. W Wadowicach, zwiedziliśmy Dom Rodzinny św. Jana Pawła II. W muzeum pogłębiliśmy swoją wiedzę na temat życia Papieża-Polaka, począwszy od chwil jego narodzin, aż do śmierci. Wszystkich zainteresowały niewielkie, skromnie wyposażone pomieszczenia jego domu z czasów dzieciństwa i młodzieńczych lat. Potem wyruszyliśmy w dalszą muzealną podróż dotyczącą jego kapłaństwa, które zaprowadziło go aż do Watykanu, skąd przewodził Kościołowi jako Papież przez prawie dwadzieścia siedem lat.

Chwile spędzone w muzeum były okazją do zgłębienia bogatego życia i pracy Ojca Świętego Jana Pawła II oraz uświadomienia sobie, że jest on dla nas nie tylko dumą narodową, ale przede wszystkim wzorem do naśladowania. Nieodzownym elementem pobytu w Wadowicach była degustacja pysznych kremówek papieskich, którymi zajadał się w młodości Karol Wojtyła ze swoimi przyjaciółmi. Odwiedziliśmy także wadowicki kościół parafialny.
Następnie udaliśmy się do Oświęcimia – Muzeum Obozu Koncentracyjnego, miejsca śmierci milionów Polaków. Wszystko co zobaczyliśmy na własne oczy, wywołało wiele emocji. Widok nagromadzonych tam butów, walizek, okularów był wstrząsający. Zapaliliśmy znicze przed Ścianą Śmierci. Potem przeszliśmy do Birkenau, obozu zbudowanego rękami więźniów.
Zwykle rozmowni, uśmiechnięci uczniowie - w tamtych miejscach zachowali milczenie, jakże wymowne...
Do Kąśnej wróciliśmy zmęczeni, ale i szczęśliwi, że osobiście odwiedziliśmy wspomniane miej-sca. To była wspaniała lekcja historii.

Don't have an account yet? Register Now!